Najczęściej zadawane pytania (FAQ)


Nie mogę zalogować się do systemu.

  1. Sprawdź czy masz połączenie internetowe.

  2. Jeżeli takie połączenie masz i strona wyświetliła się prawidłowo upewnij się, że login i hasło, które wpisujesz są prawidłowe.

  3. Jeżeli mimo prawidłowych danych nadal nie możesz zalogować się do systemu możliwe, że konto nie zostało aktywowane. W tym celu odszukaj na swojej skrzynce mailowej wiadomość od Estino o tytule „Aktywacja konta” w której znajdziesz link aktywacyjny. Kliknij w niego, a następnie spróbuj zalogować się do Estino.

  4. Jeżeli nie jesteś pewien wprowadzanego hasła skorzystaj z opcji „Przypomnij hasło”. Po jej wybraniu na maila otrzymasz link umożliwiający ustawienie nowego hasła.


Czy SMSy po upływie terminu ważności abonamentu przepadają?

Nie, wykupione SMSy są dostępne cały czas nawet po wygaśnięciu abonamentu.


Mam abonament Personal, co się stanie jeżeli wykupię abonament Corporate?

Podczas przejścia z abonamentu Prsonal na Corporate wszystko co było na Twoim koncie pozostaje, a oprócz tego otrzymujesz szereg dodatkowych funkcjonalności. Jedyne informacje jakie są uaktualniane to termin ważności abonamentu oraz ilość SMS-ów. UWAGA! Termin ważności abonamentu oraz ilość SMS-ów nie są sumowane.


Czy można wypróbować funkcjonalności wersji Corporate?

Tak. Możliwe jest wypróbowanie wersji Corporate aż przez 14 dni. Aby z tego skorzystać musisz posiadać konto w Estino oraz w swoim profilu mieć wprowadzone dane firmy. Wówczas jeżeli wybierzesz zakup/przedłużenie abonamentu będziesz miał możliwość „Zakup już teraz testowy abonament”.


Co się stanie jeżeli wersja testowa wygaśnie po 14 dniach?

Po wygaśnięciu 14-dniowej wersji testowej wrócisz do abonamentu, który posiadałeś wcześniej. Jeżeli posiadałeś abonament Personal powrócisz do niego z terminem ważności abonamentu jaki był zakupiony. Jeżeli natomiast posiadałeś abonament darmowy z powrotem będziesz go miał. Ilość SMS-ów jakie masz do wykorzystania nie ulegnie zmianie i będą one cały czas dostępne podczas abonamentu testowego, jak również po jego wygaśnięciu.


Nie mogę zakupić wersji Corporate.

Sprawdź czy masz założone konto. Jeżeli posiadasz konto, zaloguj się do Estino i w swoim profilu sprawdź czy masz wprowadzone dane firmy. Po wybraniu zakupu/przedłużenia abonamentu będziesz miał możliwość „Zakup już teraz testowy abonament”. Jeżeli mimo wykonania powyższych czynności nadal nie będziesz miał możliwości wypróbowania testowego abonamentu korporacyjnego oznacza to, że już z takiej opcji skorzystałeś. UWAGA! Wypróbowanie wersji Corporate możliwe jest tylko jeden raz i przez okres 14 dni.


Jak zintegrować system z kalendarzem Google?

Integracja Estino z kalendarzem Google umożliwia aby wszystkie zdarzenia jakie masz w kalendarzu Google były widoczne również w kalendarzu Estino. Wystarczy zalogować się do Estino, przejść kolejno przez następujące kroki:

 

Zmiana statusu Kalendarza Google na publiczny:

  1. W interfejsie Kalendarza Google zlokalizuj pole „Moje kalendarze“ po lewej stronie okna.

  2. Kliknij na strzałkę obok wybranego kalendarza.

  3. Pojawi się menu, z którego wybierz „Udostępnij ten kalendarz“.

  4. W nowym oknie zaznacz opcję „Udostępnij ten kalendarz publicznie“

  5. Upewnij się, że opcja „Udostępnij tylko informacje o moim stanie Wolny/Zajęty“ jest odznaczona.

  6. Zachowaj zmiany.

 

Podanie linku do integracji z Kalendarzem Google:

  1. W interfejsie Kalendarza Google zlokalizuj pole „Moje kalendarze“ po lewej stronie okna.

  2. Kliknij na strzałkę obok wybranego kalendarza.

  3. W menu kliknij „Ustawienia kalendarza“.

  4. W sekcji „Adres kalendarza“ naciśnij na etykietę oznaczoną XML.

  5. Pojawi się adres kalendarza, który należy umieścić w edycji danych użytkownika polu link do integracji z Google Calendar

 

W celu poprawnej integracji należy pamiętać o ustawieniu przez użytkownika odpowiednich stref czasowych. Kalendarz Estino wykorzystuje Polską strefę czasową: UTC/GMT +1 godz. Taką też należy ustawić w dwóch miejscach Kalendarza Google:

• Strefa czasowa integrowanego kalendarza Google: zmiana przez „Ustawienia kalendarza“ obok nazwy używanego kalendarza.

• Strefa czasowa konta Google: W prawym górnym rogu nad kalendarzem kliknij w ikonę trybiku oraz wybierz opcję „Ustawienia“.


Nie mogę dodać użytkowników do grupy.

  1. Użytkowników do grupy mogą dodawać jedynie administratorzy grupy. Upewnij się, że masz takie uprawnienia (po wejściu w zakładkę „Grupy” w kolumnie „Typ uprawnień” przy danej grupie będzie napisany rodzaj uprawnień jakie w tej grupie posiadasz).

  2. Po wejściu do grupy w części „Dodaj użytkowników do grupy” będziesz miał użytkowników, których możesz dodać do grupy.

  3. Jeżeli nie ma tam użytkowników, których chcesz dodać sprawdź czy nie są oni już dodani do tej grupy (będą znajdować się w części „Dodani do grupy”).

  4. Jeżeli użytkowników, których chcesz dodać nie ma w żadnym z tych miejsc oznacza to, że nie zostali oni dodani do abonamentu. UWAGA! Tylko użytkowników dodanych do abonamentu możesz dodawać do grupy! W przypadku, gdy jesteś administratorem abonamentu możesz to sprawdzić po kliknięciu w ikonę trybiku znajdującą się obok ikony wylogowania z systemu, a następnie wybraniu „Użytkownicy abonamentu”.

  5. Jeżeli nie jesteś administratorem abonamentu wówczas takiej pozycji nie będziesz miał dostępnej i musisz skontaktować się z administratorem abonamentu.

  6. W przypadku, gdy zostali wyświetleni użytkownicy abonamentu, a nie ma wśród nich interesującej Cię osoby musisz ją dodać do abonamentu.


W jaki sposób mogę udostępnić notatki innej osobie?

Notatki innej osobie można udostępnić w dwojaki sposób:

  1. Przez udostępnienie kategorii – udostępniane są wszystkie notatki znajdujące się w tej kategorii,

  2. Przez udostępnienie notatki.

 

W obu przypadkach osoba, której chcemy udostępnić notatki musi należeć do grona naszych znajomych. Aby to sprawdzić przejdź do zakładki „Znajomi” i zobacz czy znajduje się w części „Potwierdzone znajomości”. Jeżeli jej tam nie ma a wysłałeś już zaproszenie wyświetlona jest w części „Wysłane zaproszenia” i konieczne jest aby je zaakceptowała. W momencie kiedy nie ma jej w żadnej części musisz zaprosić ją do grona swoich znajomych. Wyślij zaproszenie korzystając z części „Zaproś znajomego”.

W przypadku kiedy osoba, której chcesz udostępnić notatki należy do grona Twoich znajomych wybierz sposób w jaki chcesz udostępnić notatki i postępuj zgodnie z krokami:

  1. Chcę udostępnić całą kategorię wraz ze wszystkimi notatkami, które się w niej znajdują

    1. Wejdź do zakładki „Kategorie notatek”

    2. Przy interesującej Cię kategorii wybierz opcję „Podgląd”

    3. Po przejściu do kategorii wybierz „Zaproś”

    4. Zaznacz checkbox przy osobie/osobach, którym chcesz udostępnić kategorię, a następnie przycisk „Udostępnij”

  2. Chcę udostępnić pojedyncze notatki

    1. Przejdź do notatki/notatek, które chcesz udostępnić

    2. Pod notatką wybierz opcję „Udostępnij”

    3. Zaznacz checkbox przy osobie/osobach, którym chcesz udostępnić notatkę, a następnie przycisk „Udostępnij”

UWAGA! Notatki udostępnione pojedynczo zostaną skopiowane i umieszczone u Twoich znajomych w kategorii „Od znajomych”.


Nieprawidłowa godzina przy dodawanych notatkach.

Jeżeli godzina przy wprowadzanych notatkach jest nieprawidłowa to masz niewłaściwie ustawioną strefę czasową. Przejdź do zakładki „Profil” a następnie w części „Ustawienia czasu” ustaw odpowiednio strefę czasową.


Po dokonaniu płatności abonament / ilość SMSów nie uległ/-a zmianie.

Rodzaj abonament, termin jego ważności oraz ilość SMSów ulega aktualizacji po opłaceniu oraz zaksięgowaniu wpłaty. W celu sprawdzenia na jakim etapie jest Twoja transakcja wybierz w menu górnym „Transakcje”, a następnie pozycję „Transakcje”. Zostanie wyświetlona lista Twoich transakcji informacją o stanie etapie na jakim się znajdują. UWAGA! Tylko dla transakcji mających stan „zakończona” następuje aktualizacja rodzaju abonamentu, terminu jego ważności oraz ilości SMSów.

 

 

Nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z nami.